دانلود رایگان پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف

استراتژی بازاریابی شامل دو بخش اساسی گزینش بازار هدف و توسعه و تدوین برنامه بازاریابی موثر برای موفقیت در بازار هدف است. این امر یکی از مهمترین موضوعاتی است که دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی به آن می‌پردازند به همین جهت در این پست از سایت ایران کالج دانلود رایگان پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف را برای شما فراهم کرده ایم. لازم به ذکر است این پاورپوینت توسط تیم ایران کالج در ۱۱ اسلاید تهیه و نگارش شده است مشابه آن در هیچ سایت دیگری وجود ندارد.

تقسیم بازار و تعیین بازار هدف

بخش بندی بازار روندی است برای تشخیص و مجزا کردن ویژگی های خریداران به منظور انتخاب بازارهایی که سازمان می خواهد یا می تواند محصولات و خدماتش را به آن عرضه کند و طراحی محصولات و برنامه های بازاریابی برای پاسخگویی به احتیاجات خریداران موردنظر. تقسیم بازار یعنی شناسایی و گزینش آن قسمت از بازار که شرکت بهتر و موثرتر می تواند پاسخگوی نیازهایشان باشد. بازوی تقسیم بازار، سیستم اطلاع رسانی و تحقیقات بازاریابی است.

پیشنهادات ما به شما با توجه به موضوع:

دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک شرکت کاله آمل

دانلود پایان نامه روانشناسی در بازار سرمایه

دانلود پایان نامه بازاریابی و روش های بازاریابی

تقسیم بازار برای تولید کننده (یا فروشنده) دست کم دارای مزایای زیر است:

  1. می تواند احتیاجات هر قسمت را در قبال عرضه رقبا آزمایش کند و میزان رضایت مشتریان را بسنجد.
  2. با استفاده از اطلاعاتی که از هرخرده بازار به دست می آورد میتواند متناسب با بازارهای مختلف، بودجه های بازاریابی مناسبی را به آنها تخصیص دهد.
  3. با شناخت دقیق خرده بازارها، می تواند در برنامه های تولیدی و عملیات بازاریابی خود تغییراتی ایجاد کند و برای جلب رضایت بیشتر گروه های مصرف کننده تلاش نماید.

در این تقسیم بندی، بازار بر اساس عوامل جمعیتی مانند سن، جنسیت، اندازه خانواده، منحنی عمر خانواده، درآمد، شغل، میزان تحصیلات، نژادوملیت تقسیم می شود. هنگام تقسیم بازار از متغیر های جمعیت شناختی بیش از متغیر های دیگر استفاده می گردد. یکی به این دلیل که خواسته ها، ترجیحات و میزان استفاده از محصولات با متغیرهای جمعیت شناختی ارتباط نزدیک دارد و دیگر این که این متغیرها را ساده ترمی توان اندازه گیری کرد.

عناوین اصلی و سرفصل‌های دانلود رایگان پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف:

  • تقسیم بازار برای تولید کننده (یا فروشنده)
  • پنچ معیار اصلی برای تقسیم بازار
  • روش ها و متغیرهای تقسیم بازار
  • تقسیم بازار بر اساس متغیرهای جغرافیایی
  • انتخاب بازار هدف برای متمرکز کردن فعالیت
  • پنچ معیار اصلی قابل استفاده در طبقه بندی اهداف
  • استراتژی های مختلف انتخاب بازار هدف
  • عوامل موثر در انتخاب استراتژی بازاریابی
دانلود رایگان پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف
نوع فایل : PowerPoint
حجم : ۰/۲۲ مگابایت
پسورد : iranclg.ir
دریافت

دانلود پاورپوینت رایگان، مقاله و پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی از سایت ایران کالج همراه با تخفیف های ویژه»

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران کالج
توسط
تومان